پداگوژی


تعریف

پداگوژی که بیشتر به عنوان رویکرد تدریس شناخته می شود، تئوری و عمل یادگیری است و این که چگونه این فرآیند بر رشد اجتماعی، سیاسی و روانی فراگیران تأثیر می گذارد و تحت تأثیر قرار می گیرد. پداگوژی که به عنوان یک رشته دانشگاهی در نظر گرفته می شود، مطالعه چگونگی انتقال دانش و مهارت در یک زمینه آموزشی است و تعاملاتی را که در طول یادگیری اتفاق می افتد در نظر می گیرد. هم تئوری و هم عمل تربیت بسیار متفاوت است زیرا زمینه های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را منعکس می کند.

آموزش اغلب به عنوان عمل آموزش توصیف می شود. تعلیم و تربیت پذیرفته شده توسط معلمان با در نظر گرفتن تئوری های یادگیری، درک دانش آموزان و نیازهای آنها، و زمینه ها و علایق تک تک دانش آموزان، اقدامات، قضاوت ها و راهبردهای آموزشی آنها را شکل می دهد. اهداف آن ممکن است از پیشبرد آموزش لیبرال (توسعه عمومی پتانسیل انسانی) تا ویژگی های محدودتر آموزش حرفه ای (اعمال و کسب مهارت های خاص) باشد. تعلیم و تربیت متعارف غربی، معلم را به عنوان دارنده دانش و دانش آموز را به عنوان دریافت کننده دانش (که توسط پائولو فریره به عنوان “روش های بانکی” توصیف می شود)، می بینند، اما نظریه های آموزش به طور فزاینده ای دانش آموز را به عنوان عامل و معلم را به عنوان تسهیل کننده معرفی می کنند.راهبردهای آموزشی بر اساس دانش و تجربه، موقعیت و محیط دانش آموز و همچنین اهداف یادگیری تعیین شده توسط دانش آموز و معلم تنظیم می شود. یک مثال می تواند روش سقراطی باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *